Cechy dobrego pracownika. Co umieścić w CV?

Cechy dobrego pracownika

Pracodawcy szukają dobrych i rzetelnych pracowników. Jakie pozytywne cechy charakteru są najbardziej przez nich pożądane – bardziej zdolności interpersonalne, czy kompetencje twarde?

W życiorysie pracownicy podkreślają swoje mocne cechy charakteru. Zatem które z nich są uniwersalne i mile widziane przez pracodawców.

Cechy dobrego pracownika, które warto posiadać

Rekruterzy często przygotowują zestawienie cech umieszczonych przez kandydatów w aplikacjach i cech zaobserwowanych podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Potem porównują osobowości potencjalnych pracowników i przeważnie pada wybór na osobę, która ma najwięcej pożądanych wartości osobistych. Jakie cechy charakteru najbardziej cenią sobie pracodawcy?

Wśród pożądanych cech dobrego pracownika można znaleźć:

  • zaangażowanie
  • samodzielność,
  • lojalność,
  • odporność na stres,
  • otwartość na wiedzę i poszerzanie zakresu kompetencji,
  • wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne,
  • odpowiedzialność,
  • profesjonalizm,
  • dobra organizacja pracy.

Każda branża rządzi się swoimi prawami i stawia przed pracownikami różne wyzwania. Oprócz doświadczenia zawodowego liczą się także predyspozycje zawodowe wynikające z osobowości. Powyższa lista zawiera zbiór uniwersalnych cech charakteru, który biorą pod uwagę pracodawcy niezależnie od wykonywanej specjalizacji. Przykładają oni ogromne znaczenie do tego, kim jest dany kandydat i jakim jest człowiekiem. Dla nich te dwie kwestie są ważne, bo muszą wiedzieć, z kim będą pracowali na co dzień.

Jakie cechy charakteru wpisać do CV?

Pracodawcy z reguły informują w ofertach pracy, jakich cech charakteru wymagają od kandydatów. Dlatego osoba ubiegająca się o pracę, powinna dopasować swoją aplikację do tych konkretnych preferencji. Jej cechy charakteru powinny pokryć się z pożądanymi cechami pracodawcy.

Pamiętajmy, że w aplikacji wymieniamy tylko pozytywne cechy charakteru, a dopiero w liście motywacyjnym, dokładniej je opisujemy. Możemy też śmiało pochwalić się rozmaitymi przykładami, jak świetnie radziliśmy sobie w trudnych sytuacjach w pracy.

Samoocena pracownika

Niejeden pracownik powinien szczerze podejść do oceny swoich kompetencji i sukcesów, a następnie wyciągnąć konstruktywne wnioski. Warunkiem zdrowej samooceny jest lepsze poznanie siebie, czyli mocnych i słabych stron charakteru. Dzięki tej wiedzy można rozwijać się w dziedzinach, w których możemy przechodzić samych siebie.

Osoby z wysoką samooceną są chętniej zatrudnianie przez pracodawców, ponieważ wyróżnia ich skuteczność w podejmowanych działaniach. Tacy kandydaci dążą do potwierdzenia swojego pozytywnego obrazu samego siebie. Ta akceptacja siebie zbliża ich do szybszego awansu i kształtuje pewność siebie w zdobywaniu kolejnych sukcesów.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Wymage pola oznaczone są *