Praca: Specjalista
Dyrektor Okręgowego Urzędu Miar poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca wykonywana w Urzędzie i poza siedzibą Urzędu.
- Praca z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych.
- Praca wymagająca koncentracji, samodzelności jaki i pracy w grupie, często pod presją czasu.
- Sytuacje stresujące związane z obsługą klientów wewnętrznych.
- Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin.
- Budynek Urzędu i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy.
- Warunki pracy są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac lecz nie są przystosowane do wszystkich potrzeb osób niepełnosprawnych: brak podjazdów, windy, drzwi o odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowanej toalety.
- Praca na pierwszym piętrze - budynek bez windy.
Zakres zadań
- Przygotowuje dokumenty i zaświadczenia dla pracowników i instytucji zewnętrznych.
- Ustala uprawnienia pracowników do stażu pracy, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i innych świadczeń wynikających z uprawnień pracowniczych.
- Sporządza deklaracje, sprawozdania i informacje do takich instytucji, jak: US, PFRON, GUS.
- Prowadzi sprawy związane z ewidencją czasu i absencji pracy pracowników, w tym także kontroluje wykorzystywanie zwolnień lekarskich przez ubezpieczonych oraz ustala uprawnienia pracowników do urlopów pracowniczych, ewidencjonuje i kontroluje ich wykorzystanie.
- Nalicza składki wynikające z uczestnictwa pracowników Urzędu w Pracowniczych Planach Kapitałowych oraz przekazuje informacje do Instytucji Finansowej zgodnie z przepisami prawa.
- Uczestniczy w sporządzaniu list płac w celu przygotowania wypłat dla pracowników Urzędu z uwzględnieniem absencji, sporządza deklaracje rozliczeniowe w programie Płatnik.
- Prowadzi akta osobowe oraz inną dokumentację kadrową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wewnętrznymi regulacjami.
- Archiwizuje i przekazuje dokumentację kadrową i szkoleniową do archiwum zakładowego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze kadrowo-płacowym
- Ukończony kurs z obszaru kadrowo-płacowego lub studia podyplomowe z obszaru kadrowo-płacowego
- Znajomość przepisów - ustaw: Kodeks pracy, o służbie cywilnej, o systemie ubezpieczeń społecznych oraz o podatkach dochodowych od osób fizycznych
- Umiejętność obsługi komputera oraz oprogramowania biurowego, m. in. edytora tekstów, arkusza kalkulacyjnego
- Umiejętność obsługi programu PŁATNIK
- Komunikatywność i odpowiedzialność
- Cieszenie się nieposzlakowaną opinią
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Ukończona służba przygotowawcza w służbie cywilnej
- Umiejętność korzystania z kadrowo-płacowych programów informatycznych
- Zanjomość programu kadrowo-płacowego QUORUM